دانش کاربردی IT

تجربیات IT

دانش کاربردی IT

تجربیات IT

راهکاری جهت جلوگیری از ویروسی شدن فلش

شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

راهکاری برای جلوگیری از ویروسی شدن فلش:

 

معمولا اکثر ویروس ها بر روی قسمت روت فلش حمله ور میشوند (منظور همان داخل خود فلش میباشد نه داخل فولدرهای موجود در فلش) به همین منظور برای جلو گیری از ورود ویروس ها به فلش، باید دسترسی به روت فلش به منظور گذاشتن فایل یا هرگونه تغیرات گرفته شود و دسترسی به فولدر های ایجاد شده در داخل فلش آزاد باشد.پس برای این کار به تعدادی فولدر(در حد نیاز برای تقسیم بندی فایل های فلش) ایجاد میکنیم. برای این کار طبق توضیح ذیل عمل میکنیم:

ابتدا برای شروع این کار باید فلش را با فرمت NTFS فرمت کنیم.(توجه داشته باشید که کلیه فایل های فلش در جهت این کار پاک میشود لذا جهت اطمینان، فایل های خود را در جای دیگری نیز نگهداری نمایید.).پس فلش را به لبتاپ یا کامپیوتر متصل کرده و به کنسول آن در my computer مراجعه میکنیم.بعد بر روی آیکون فلش کلیک راست کرده و گزینه ی فرمت را به روی NTFS انتخاب میکنیم.و سپس گزینه START را انتخاب میکنیم.

1

بعد از فرمت شدن فلش بر روی هر کدام از آیکون فولدر های ساخته شده در داخل فلش کلیک راست کرده و گزینه ی properties را انتخاب میکنیم.سپس به تب security  میرویم و روی گزینه ی Edit کلیک میکنیم.

2

 

3

(توجه داشته باشید که  قسمت group or user names باید بر روی گزینه ی Everyone به معنای همه باشد.)

4

سپس در این صفحه در کادر پایین تیک گزینه ی write باید خورده باشد و گزینه ی  ok را کلیک میکنیم. و همین طور صفحات قبلی را هم OK میکنیم.

5

سپس بعد از این عملیات فایل بر روی آیون فلش خود کلیک راست کرده و طبق موارد بالا عمل میکنیم منتها در این قسمت تیک گزینه ی write را برمیداریم و ok میکنیم صفحات قبلی را نیز همین طور ok میکنیم.توجه داشته باشید ممبعد بعد از این عملیات نمیتوانید فولدری در قسمت روت فلش بریزید و فقط امکان تغیرات فایل در داخل فولدر ها امکان پذیر میباشد.


لینک دریافت فایل pdf

  • حامد نبیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی