دانش کاربردی IT

تجربیات IT

دانش کاربردی IT

تجربیات IT

آموزش نرم افزار مانیتورینگ PRTG

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۸ ق.ظ

 

 

آموزش نرم افزار مانیتورینگ 

 

PRTGPRTG Network Monitor را می توان به عنوان یک ابزار حرفه ای نظارت و کنترل شبکه های کامپیوتری معرفی کرد که با کمک آن می توان کارهایی از قبیل نظارت بر up/downtime، ترافیک شبکه، packet sniffing و ... را به راحتی انجام داده و گزارش های کلی یا جزئی به منظور ارائه تجزیه و تحلیل دقیق از عملکرد شبکه تهیه کرد. رابط کاربری مبتنی بر وب این برنامه امکان پیکربندی سریع تنظیمات دلخواه مربوط به نظارت بر دستگاه های شبکه و سنسورهای آن ها را برای کاربران فراهم می کند. اغلب روش های متداول مربوط به اکتساب داده در شبکه مانند SNMP & WMI, Packet Sniffing و NetFlow توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند. PRTG Network Monitor را می توان برای شبکه هایی همچون شبکه های موجود در یک ISP  و روتر ها و سوئیچ های مورد استفاده در آن ها استفاده نمود. از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به بهینه سازی سیستم ها دستگاه های مورد استفاده به منظور کاهش Downtime، مدیریت بر گروه ها و یوزرهای مدیریتی در شبکه، مشاهده چگونگی فعالیت device ها در روزهای مختلف و دوره های تعیین شده، ارسال آلارم های تعریف شده به گوشی همراه و ... اشاره کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار PRTG Network Monitor:
- تشخیص خودکار دستگاه های موجود در شبکه پس از نصب
- رابط کاربری تعاملی و قابل تنظیم
-
  نظارت کامل و دقیق بر کلیه دستگاه های موجود در شبکه
- نمایش تنظیمات پیکربندی به صورت سلسله مراتبی درختی با پشتیبانی از ویژگی ارث بری تنظیمات
- معماری مدرن و عملکرد بهینه نرم افزاری
- کنترل پهنای باند مورد استفاده
- بیش از 50 نوع سنسور به منظور فراهم آوردن یک نظارت جامع در شبکه های کوچک یا بزرگ
- نظارت بر کارایی و در دسترس بودن اجزای شبکه
- امکان کنترل روترها و سوئیچ های شبکه
- و ...

 


 

نرم‏افزار PRTG را میتوانید روی یک ماشین مجازی نصب کنید و با استفاده از مرورگرها در هر کجا از شبکه که ادمین به آن دسترسی داشته باشد استفاده کنید .

نحوه نصب نرم افزار :

این نرم افزار را میتوانید همراه کرک از سایت www.p30download.com   دریافت کنید .

بعد از خارج کردن نرم‏افزار از فایل زیپ بر روی فایل setup  دوبار کلیک میکنیم

1

در این مرحله بر روی گزینه مشخص شده کلیک میکنیم و مراحل نصب را ادامه می‏دهیم

 

2

 

 

بعد از به اتمام رسیدن مراحل نصب تصویر زیر را مشاهده میکنید که درگاه ورود به نرم افزار است اما نرم افزار ما هنوز آماده استفاده نیست و ما باید کرک آن را به درستی انجام دهیم تا بتوانیم از تمام امکانات آن استفاده کنیم

 

3


نکته مهم : این نرم افزار با استفاده از مرورگرها استفاده میشود توجه داشته باشید که ip سروری که برای نصب آن انتخاب کرده‏اید را حتما به صورت دستی IP بدهید در صورتی که از DHCP بخواهد دریافت کند شما نمتوانید بدون داشتن IP به آن دسترسی داشته باشید

 

 

 

برای کرک نرم افزار باید به چند نکته توجه داشته باشیم :با زدن پنجره + R وارد Run  شده و عبارت services.msc را تایپ کنید و اینتر بزنید

 

4


بعد از باز شدن پنجره services  شما باید دو سرویس PRTG را stop  کنید برای اینکار بر روی هر کدام کلیک راست کرده و سپس stop  را میزنیم تا کرک آن به درستی انجام شود

 

5


سپس 2 فایل کرک که در پوشه‏ی دانلود شده قرار دارد را کپی می‏کنیم

6


در این مرحله دو فایل کپی شده را در مسیری که PRTG  را نصب کرده اید کپی کنید

 

7


به از کپی کردن با پیغام هشداری مچون تصویر روبرو میشوید که گزینه مشخص شده را باید انتخاب کنید ( بسته به ویندوز در حال استفاده شاید تصویر کمی تغییر داشته باشد )

8 

مراحل کرک کردن تمام شد . حالا به پنجره‏ای که سرویس‏ها را stop  کرده اید برگردید و آنها را start  کنید 

 

شما میتوانید در هرpc  که داخل شبکه‏تان قرار دارد و شما ping سروری را که PRTG  در آن نصب است را دارید از این نرم‏افزار استفاده کنید .

 

 

 

 

چگونگی استفاده از PRTG

 

این نرم‏افزار با پروتکل SNMP  کار میکند پس هر دیوایسی که از این پروتکل پشتیبانی میکند را میتوانید در آن Add کرده و مانیتور کنید . نگاهی گزرا بر روی پروتکل SNMP

 

 

 

پروتکل SNMP

 

SNMP که سر نام عبارت Simple Network Management Protocol‌ می باشد یکی از پروتکل های مدیریت تجهیزات شبکه می باشد. در واقع ابزارهای مانیتورینگ شبکه بر مبنای پروتکل های مدیریت شبکه، عمل مانیتورینگ را انجام می دهند. پروتکل SNMP‌ در حقیقت برای کنترل و مانیتورینگ نمی باشد، بلکه فرمت بسته هایی را که برای این منظور مبادله می شوند را مشخص می کند. این پروتکل در لایه پایین تر از بسته های UDP استفاده می کند. 

 

9



 

از جمله ویژگی های پروتکل SNMP می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

 «1» یکی از پروتکل لایه  کاربرد (Application) می باشد.

 «2» ساختار آن از دو بخش تشکیل شده است :          1-SNMP Manager     2- SNMP Agent

 «3» برای انتقال داده بین دو بخش فوق از Message استفاده می کند.

 «4» به کمک پروتکل فوق می توان تمام اجزاء قابل مدیریت را مانیتور نمود.

 «5» این پروتکل برای انتقال بسته های خود، از دو پورت 161  و 162‌ از نوع UDP استفاده می کند.

 «6» این پروتکل در شبکه هایی که بر مبنای یکی از دو پروتکل IPX‌ یا TCP/IP فعالیت می کنند، کار می کند.

به عنوان نمونه از پروتکل SNMP می توان جهت ارسال فرامین به تجهیزات راه دور مانند روترها و مانیتور کردن و مدیریت کردن آنها استفاده نمود. مثلا می خواهیم بدانیم روتر در چه وضعیتی است. به کمک این پروتکل با روتر ارتباط برقرار می کنیم و اطلاعاتش را می گیریم که چند تا بسته تا به حال از آن عبور کرده و ...  یا اینکه از طریق این پروتکل می توان برای روتر فرمان صادر کرد که روتر چه کارهایی را چگونه انجام دهد. چه بسته هایی را عبور دهد یا ندهد!

 

قالب کلی بسته های پروتکل SNMP به صورت زیر می باشد.

 

10

    

 

 

 

بعد از آشنایی با SNMP  زمان آن رسیده که از نرم‏افزار PRTG  استفاده کنیم ما با این نرم افزار میتوانیم هر دیوایسی که از SNMP پشتیبانی میکند را مانیتور کنیم من سعی میکنم تعدادی از دیواس‏های پر کاربرد را برای شما مثال بزنم و اگر سوالی هم باقی ماند در قسمت نظرات در خدمت شما هستم

 

نکته : login Name  و Password  هر دو بصورت پیش فرض prtgadmin می‏باشد که قابل تغییر است و توسعیه میشود که حتما تغییر داده شود

 

11


بعد از login  کردن منو تنظیمات ما مانیتورینگ را مشاهده می‏کنید که مروری بر نکات مهم این صفحه میکنیم :

 

12


 

هر یک از شماره‏های مشخص شده را بررسی میکنیم

 

1.در این منو به شما امکاناتی داده میشود مثل Add Group  که شما میتوانید دیواس های خود را گروه بندی کرده و راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید فرض کنید که شما در سازمانتان 10 سوئیچ سیسکو , 5 روتر میکروتیم , 3 سرور HP و storage  های مختلف دارید اگر شما برای هر یک از آنها یک گروه بسازید خیلی راحت تر میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید تا اینکه هر کدام را بدون نظم بخواهید پیدا کنید 

بعد از ساختن گروه شما با گزینه Add Device  میتوانید تک تک دیواس ها را Add  کرده و آنها را مانیتور کنید

 

13


2.تب overview  تمام دیواس های  Add شده را یکجا به شما نشان می‏دهد

3.تب 2 Days  ترافیک 2 روز گذشته را نمایش میدهد

4.تب 30 Days  ترافیک 30 روز گذشته را نشان می دهد

5.تب 365 Days  ترافیک 1 سال گذشته را نشان می‏دهد

            نکته: این 5 تب با تمام سادگی که بیان شد کاربردهای زیادی در آمار گیری و رفع اشکال شبکه میکند

6.Root در اینجا شما گروه هایی را که ساخته اید را میتوانید مدیریت کنید, ترتیب آنها را منظم کنید بر اساس اولویت و کارهایی از این قبیل

 

بعد از آشنایی جزیی نوبت به آن رسیده که دیواس‏ها را Add کنیم برای اینکه تنظیمات در دیواس‏های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند من هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهم داد

 

سیسکو     Cisco

 

برای اینکه بتوانیم یکی از دیواس های سیسکو را در PRTG مانیتور کنیکم باید ابتدا آن دیواس را آماده کنیم (SNMP  را روی آن فعال کنیم )   برای اینکار دستور زیر را در دیواس مورد نظر وارد میکنیم

 

 

14

 

public  یک نام دلخواه است و شما میتوانید آن را تغییر دهید فقط دقت داشته باشید که در صورتی که آن را تغییر دادید تمام دیواس ها هم باید با همان نام باشند. ما تا به اینجا SNMP را روی دیواس فعال کرده ایم حالا برای Add  کردن آن در PRTG وارد صفحه تنظیمات شده و همانتور که در بالا توضیح داده شد آن را Add می‏کنیم

ابتدا یک گروه برای سوئسچ ها در نظر میگیریم

 

 

 

 

 

 

 

در منو Devices  گزینه Add Group  را انتخاب میکنیم تا این صفحه باز شود.در این صفحه Local Probe  را انتخاب کرده و Continue  را میزنیم

 

15

 

یک نام برای گروه در نظر میگیریم که دلخواه است.من این گروه را برای سوئیچ ها در نظر میگیرم نام آن را تایپ کرده و سپس     Continue  را می‏زنیم

 

16


 

در این مرحله گروه ما ساخته شده است و با کلیک بر روی گزینه Add Device  که زیر مجموعه Switches  دیواس خود را به آن اضافه می‏کنیم

 

17 

 

تنظیمات بعدی را که شماره گذاری شده است را طبق شماره بررسی می‏کنیم

1.یک نام برای دیواس انتخاب می‏کنیم مثلا SW 1

2.ورژن IP که در شبکه از آن استفاده می‏کنیم را انتخاب می‏کنیم

3.IP سوئیچی که SNMP را روی آن فعال کرده‏ایم را وارد می‏کنیم

4.می‏توانیم Icon  مربوط به شرکت سازنده دیواس را انتخاب کنیم

5.Continue  را زده و دیوایس Add میشود

 

18

 

ما تا به اینجای کار فقط سوئیچ را Add کرده‏ایم ولی کاره اصلی هنوز انجام نشده که آن هم Add کردن sensor  است .روی گزینه Add Sensor کلیک میکنیم

 

19 

 

 

 

 

در این صفحه تنظیمات بسیار زیادی را میتوانیم انجام دهیم اما من قصد دارم که چند مورد پر کاربرد و ضروری را فقط مطرح کنم

 

20

 

 

در این قسمت از گزینه های موجود در ستون Technology used? گزینه ping را انتخاب میکنیم

 

21 

بعد از انتخاب ping  چهار گزینه باقی می‏ماند که ما گزینه مشخص شده در تصویر را انتخاب کرده و Add This  را میزنیم

 

22 

 

 

 

 

 

تنضیمات پیشفرض را تغییر نداده و continue را میزنیم

 

23 

 

همانطور که میبینید سنسور Add شده ولی تا زمانی که رنگ آن مانند تصویر است فعال نشده

 

24


بعد از فعال شدن رنگ آن تغییر کرده و از این پس هر زمانی که شما Ping  دیواس را نداشته باشید با رنگ قرمز و علامت هشدار متوجه قطع بودن آن دیوایس می‌‏شوید .برای اضافه کردن دیگر سنسور ها بر روی Add Sensor  کلیک میکنیم تا به صفحه مربوط به آن باز گردیم

 

25


اینبار در ستون Technology used? گزینه SNMP را انتخاب می‏کنیم

 

26


و در گزینه‏های موجود SNMP Traffic  را انتخاب میکنیم و Add This   را میزنیم.چند لحظه صبر میکنیم تا پورت ها و vlan ها را شناسایی کند

 

27


بعد از شناسایی مواردی را که نیاز به مانیتور کردن دارید را انتخاب کرده و continue  را میزنید و منتظر میمانید تا تمام آنها فعال شوند

 

28


 

یکی دیگر از مواردی که در دیواس‏ها باید کنترل شود مقدار استفاده از Cpu و  Ram و... است که میتوانید مثل مراحل آموزش داده شده از

 

قسمت SNMP و با انتخاب گزینه SNMP Cisco System Health  آن را فعال کنید

 

29


 بقیه موارد هم با توجه به نیاز سازمان ها مورد استفاده قرار می‏گیرد

 

در تمامی دیواس ها نحوه Add کردن سنسور به همین ترتیب است و فقط توضیح در مورد چگونگی فعال سازی آن دیواس توضیح داده می‏شود

 

 

فعال کردن SNMP  ویندوز

 

در تمامی ویندوزها تغریبا به یک شکل SNMP فعال می‏شود در این درس با ویندوز 7 آموزش را پیگیری می‏کنیم

 

وارد کنترل پنل شده و programs and features  را انتخاب میکنیم و در پنجره باز شده گزینه Turn Windows Features on or off

را باز میکنیم

 

30


 

 

 

 

 

در کادر باز شده تیک گزینه Simple Network Management Protocol (SNMP) را میزنیم و ok  می‏کنیم.

 

31


منتظر میمانیم تا فیچر SNMP نصب شود

 

32


 

یکبار دیگر در Run  تایپ می‏کنیم services.msc  تا پنجره services  باز شود از میان سرویس‏های در حال اجزا مانند تصویر SNMP  را پیدا کرده روی آن راست کلیک میکنیم و گزینه properties  را می‏زنیم

 

33

در این مرحله به تبSecurity  شده و Add  را میزنیم تا پنجره ای که با کادر زرد رنگ مشخص شده باز شود

گزینه Community rights  را روی  read only  قرار می‏دهیم و community name  را هم public  ( همان طور که گفته شد این یک نام به دلخواه است و فقط باید همه‏ی دیواس ها یک نام داشته باشند که من نام پیش فرض را انتخاب کرده‏ام )

 

34


 

 

 

کار با ویندوز به پایان رسیده حالا وارد کنسول PRTG شوید و همانند درس قبل سنسور ها را Add کنید

 

 

فعال کردن SNMP میکروتیک

 

برای فعال کردن SNMP در روتر میکروتیک وارد ترمینال آن شده و دستور زیر را وارد میکنید

 

 

35

در میکروتیک community name  بطور پیش فرض public  است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موفق و پیروز باشید

حامد نبیلی


با توجه به درخواست دوستان فایل PDF نیز اضافه شد . 


دانلود فایل PDF


با توجه به اینکه بنده در این وبلاگ زیاد فعالیت ندارم دوستان عزیز می تونید از طریق وایبر مشکلات احتمالی رو مطرح کنن . خوشحال میشم اگه بتونم کمک کنم.   938 7171 0938



  • حامد نبیلی

نظرات  (۴۶)

سلام

   آقا ممنون از این مطالبی که گذاشتی.مخصوصاً که به فارسی هستش.

موفق باشید

kheili ali bood . mamnoon
فوق العاده بود؛
سپاس فراوان و تشکر
از این آموزش ساده و کارآمدتون بسیار تشکر میکنم.
داداش  ..  در یک کلام دمت گرم
پاسخ:
با تشکر از تمام دوستانی که نظر دادن موفق باشید
ممنون........
بسیار عالی و مفید بود. ممنونم
 متاسفانه برای  pc  نتیجه نمیگیرم
time out  میزنه   error
SNMP error # -2003
و برای ping میزنه  error
icmperror# 11010
پاسخ:
سلام
مشکل از PC  نمیتونه باشه چون من خودم بارها این کار رو انجام دادم .
همنطور که از error مشخصه مشکل شما SNMP هست که احتمالا یک جا اشتباه کردید و معمولا مشکل community nameهست لطفا یک بار دیگه با دقت SNMP رو فعال کنید و تست کنید 

ممنون از نظرتون موفق باشید 
با تشکر از اموزشی که گذاشتین
سلام .
ممنون از آموزش تون .
پهنای باند رو به صورت جداگانه . سند و ریسیو حساب میکنه ؟
اگه نرم افزار مانیتورینگ رو یه سرور جداگانه در یک دیتاسنتر جداگانه باشه باز هم عمل میکنه ؟ و اینکه چقدر پهنای باند مصرف میکنه برا مانیتور کردن تعداد 20 سرور مجازی ؟
و چه منابعی لازم داره برا مانیتورینگ ؟
.
پاسخ:
سلام 
در مورد اینکه اگر نرم افزار مانیتورینگ رو یک سرور جداگانه باشه باید بگم خدمتتون کن PRTG از طریق روابط شبکه می تونه مانیتور کنه البته در صورتی که دیوایس مورد نطر snmp رو پشتیبانی کنه  و فرقی نمیکنه دیوایس به صورت فیزیکی کجا باشه،پس دیوایسی رو که ping  اون رو داشته باشیم و snmp رو پشتیبانی کنه میتونیم مانیتور کنیم.
 اینکه چقدر پهنای باند مصرف میکنه برا مانیتور کردن تعداد 20 سرور مجازی ؟ در مورد این سوال باید خدمتتون عرض کنم که بنده متاسفانه برای شبکه های بزرگ از این نرم افزار استفاده نکردم و مطالعه ای هم در این مورد نداشتم اما یک لینک براتون ارسال می کنم که ان شاءالله بتونید ازش استفاده کنید.
http://download-cdn.paessler.com/download/prtgmanual.pdf

موفق باشید.
بسیار متشکرم از توضیح مختصر و مفیدتون
سلام خسته نباشید
میشه لطفا اگر مطالبی درباره آموزش نرم افزار HTTP analyzer دارید روی سایتتون بگذارید.
خیلی ممنون میشم
پاسخ:
چشم حتما اگر مطلبی رو آماده کردیم برای دوستان هم به اشتراک میزاریم 
خیلی ممنون از مطلب خوبت ...
سلام
من از این نرم افزار استفاده میکنم ولی متأسفانه تنها سنسوری لازم دارم ping هستش و اونم کار نمی کنه!
همون علامت سوال روشه و فعال نمیشه
چه راهنمایی میتونین بکنین ممنون میشم
پاسخ:
با عرض سلام 

یک چیز رو قبا از هر کاری تست بکنید. از سروری که PRTG رو نصب کردید Ping  سروری رو که می خواهید مانیتور کتید رو ببینید دارید . این مسئله به خاطره سادگیش خیلی وقت ها مشکل ساز میشه و بیشتر موارد هم همین هست 
ممنون مطالب مفیدی بود

جناب مهندس نبیلی تشکر میکنم از شما بابت این آموزشی که در بالا قرار دادیدو مجدداً تشکر میکنم از شما برای وقت و انرژی که در این مقاله گزاشتید تا اطلاعات خودتون رو برای دیگر کاربران به اشتراک بزارید.

مقالتون بسیار جامع و گویا بود.

آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دوست عزیز.

پاسخ:
خواهش می کنم . ممنون که با نظراتتون ما رو همراهی می کنید 
ممنون واقعا عالی بود
با عرض سلام و تشکر بابت مقاله مفید شما.
بنده در یک شرکت کار میکنم که حدود 20 کامپیوتر از طریق یک سرور به هم شبکه میباشند. و اینترنت در از طریق سرور به کلاینت ها اشتراک گذاشته میشه، اما الان بخاطر دلایلی خاص مجبور به مانیتور و کنترل کردن اینترنت کلاینتها می باشم.
مثلا هر کاربر باید با یک اسم کاربری و رمز از اینترنت استفاده کنه و اون هم بصورت محدود مثلا 3 ساعت در روز با پنهای باند مشخص.
و همینطور بنده باید بتونم از سایتهایی که کلاینتها دیدن کردن گزارش بگیرم.
خیلی گشتم تو اینترنت تا یه برنامه مناسب پیدا کنم اما یا همشون پیچیده بودن و یا من بلد نبودم باهاشون کار کنم.
حالا از شما راهنمایی میخوام از چه برنامه ای برای اینکار استفاده کنم که تو این زمینه کار منو راه بندازه
پاسخ:
سلام دوست عزیز شما می تونید از هات اسپات میکروتیک استفاده کنید که راه اندازی اون بسیار ساده هست و تمام نیاز های شما رو پوشش میده. اگر مشکلی در راه اندازی اون داشتید خوشحال میشم اگر بتئنم کمکتون کنم . 
سلام
مطلب خوب و مفیدی بود
با تشکر

  • بیت دیفندر
  • با درود
    خیلی خوب بود ولی من نتوانستن برای سیستم های دیگر سنسوری جز پینگ اضافه کنم
    با اینکه SNMP Service بر روی همه سیست ها فعاله
    درود
    خیلی آموزش خوبی بود.
    اگه بخواهیم با prtg گزارشی از سیستمها بابت سایتهایی ک مراجعه کردند بگیریم چکار باید بکنیم؟
    سلام خسته نباشید من این مراحلی رو که شما گفتید رو انجام دادم ولی یه صفحه باز میشه که اصلا ربط نداره و no connection  میزنه 
    من میخوام اینو رو ماشین مجازی نصب کنم که یه سرور 2008 روش نصبه یه 7 میخوام ببینم این نرم افزار رو رو کدوم باید نصب کنم قبلش تنظیماتی میخواد یا نه 
    فقط به عنوان تکلیف کلاسی باید 7 و سرور 2008 رو بهم متصل کنم.
    اگه میشه محبت کنید جواب رو به ایمیلم بفرستید.
    پاسخ:
    سلام . روی هر دو سرور می تونید نصب کنید مانعی نداره فقط باید سرور ها با هم در ارتباط باشند . 
    سلام ممنون من هر دو سیستمم همدیگرو پینگ میکنن ولی وقتی prtg console  رو باز میکنم no connection  میزنه و اینکه من باید enterprise console  رو باز کنم یا prtg network monitor 
    یعنی اون که مبتنی بر وبه رو باز کنم یا اون یکی
    عکس ها لود نمیشند................
    آقا میشه PDF مطلب را بگذارید عکس ها پاک شدن
    اگر بخوام یه سناریو تو شبیه ساز پیاده سازی کنم و مانیتور کنم PRTG کدوم شبیه ساز رو ساپورت میکنه؟

    میشه مطالب آپدیت بشن؟ عکس ها لود نمیشه

    سلام من prtg رو روی ویندوز سرور  2012R2 نصب کردم بعد نصب دوتا سرویس ها رو stop کردم تا کرک رو کپی کنم بعد که رفتم دوباره سرویس ها رو start کنم سرویس core استارت نشد این خطارو داد :
    Windows could not start PRTG Core Service service on local computer
    سلام
    من روی یک سور 2008 خارج با موفقیت نصب کردم
    الان
    می خواهم 40 تا سرور مجازی ایران را مانیتور کنم
    فقط بری من پهنای باند مهم است
    بقیه را وی ام ویر نمایش می دهد
    باید چکار کنم
    ایپی سرور ایران را از کجا وارد کنم
    برای نمایش ترافیک سروهای مجازی از کجا اقدام کنم 
    در صورت لوزم دسترسی می دهم شما راهنمایی کنید 
    ممنون
    سلام
    وقتی snmp میذارم و مثلا گزینه bandwidth فقط سرعت انتقال (TX/RX Rate) را بهم نشون میده. راهی هست که بتونم میزان حجم مصرفی (TX/RX Byte)   را داشته باشم؟؟
    با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    به چه طریقی می توان به داده هایی که از طریق این نرم افزار برای هر سنسور ذخیره شده است دسترسی پیدا کرد؟ آیا به پایگاه داده مربوط به این نرم افزار هم می توان دسترسی داشت؟
    سلام
    من نتونستم نسخه 15.3 رو نصب کنم و مجبور شدم نسخه جدید 16 رو  نصب کنم بسیار عالیه ممنون
    ولی وقتی مطابق راهنمای نحوه کرک کردن پیش میروم و بعد از اینکه سرویس ها ران میشن، در وضعیت نرم افزار نشان میدهد که اکتیو شده و همان نسخه 15.3 هست ولی دیگه نرم افزار کار نمیکنه و همه سنسورهای دیوایس های دیسکاوری شده به شکل علامت سوال می مونن!!؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    متشکرم
    سلام ممنون از مطالب عالیتون . مس خواستم بپرسم چجوری میشه پنل مانبتورینگ prtg  رو طوری تنظیم کرد مثلا روی یک آیپی ولید که از همه جای اینترنت با زدن ایپی ولید بشه اونو دید  ؟ خیلی ممنون میشم
    ممنون .عالی بود

    سلام . یه مقاله مفید و جمع و جور . مرسی
    سلام
    اول تشکر از مطلب مفیدی که قرار دادید
    دوم یه سوال داشتم
    من یه شرکت با یه سرور و یه سوئیچ و 10 تا کامپیوتر دارم و 2 تا شعبه دیگه هم داره که از سرور این شرکت سرویس میگیرن
    من میخوام بدونم افراد شرکت در ماه یا روز چقدر اینترنت استفاده کردن و یا در صورت لزوم میخوام بتونم محدودشون کنم
    آیا با این نرم افزار میشه این کارو کرد؟(اگر رو سرور نصبش کنم)
    خیلی خیلی ممنون که علمتون رو انحصاری نکردید و زکات علم که نشر اون هستش رو پرداخت کردید  خدا خیرتون دهد
    با سلام
    من تو یه شرکتی به عنوان برنامه نویس کار میکنم. این شرکت دو واحد مجزا در یک ساختمان فضا دارد. در هر واحد تعدادی کامپیوتر با یک روتر شبکه شدن و هر کدام به یک مودم وصل هستن و نهایتا همه به یک خط اینترنت. الان ازم خواستن نرم افزاری بریزم که بتونن مصرف اینترنت افراد رو کنترل کنند. یعنی به هر IP یه حجم مشخص مصرف بدهند و میزان مصرف همه رو هم گزارش گیری کنند.
    با دستگاه های موجود و فقط نرم افزاری میتونم این کار رو انجام بدم؟
     سلام. بسیار عالی و کامل بود.
    سلام ممنون از سایت خوب وآموزش عالیتون بسیار کاربردی و مفید بود.خسته نباشید دوست عزیز
    با عرض سلام و خسته نباشید

    پورت HTTP یکی از سیستم هامو تغییر دادم

    میخواستم روی prtg اضافه کنم قرمز نشونم میده

    چطور میتونم این تغییر پورت رو اعمال کنم؟ که وب سیستم رو برام نمایش بده
    ممنون از شما دوست عزیز چطور با IP یکی از سیستم های شبکه داخلی رو چک کنیم؟

    سلام ودرود

    بسیار عالی بود.

    امیدوارم موفق باشیدو

    ای کاش درم ورد سرورهای HP هم صحبت می‌کردید

    ببخشید من با ورژن 17 نرم افزار prtg نصب انجام دادم. فایل چندین منبع مختلف ولی سر فعال شدن لایسنس مشکلداره یا نصب میشه موقع مانیتور به مشکلا لایسنس میخوره یا وسط نصب. با ستاپ های خود سایت paessler هم همین مشکلروداشت. از توجه و پاسختون بسیار ممنونم.

    آقا دمت گرم. من همیشه فکر میکردم PRTG  چه برنامه سخت و پیچیده ای هست. خیر ببینی. 

     

    زکات علم ترویج آن هست.

    ممنون بابت این آموزش

    سایت آموزشی جیتسو از شما بابت این نوشته ارزشمند تشکر می‌کند.

    اگر قصد یادگیری شبکه‌های اجتماعی، مثل تلگرام، اینستاگرام، سیگنال و ... داشتید

    یا اگر قصد یادگیری ویندوز 10 یا مجموعه آفیس رو داشتید

    یا قصد یادگیری اندروید یا آیفون را داشتید

    حتما به ما سر بزنید.

    سلام و تشکر بابت آموزش خوبتون.

    من یه سوال دارم، آیا میشه در این نرم افزار یک سنسور تعریف کرد که کل پورت های یکدستگاه رو یکجا مانیتور کنه؟ من نمیخوام برای یک سوییچ 48 پورت، 48 تا سنسور تعریف کنم. 

    یک سنسور میخوام که باهاش فقط یک مدل خطا رو ببینم . مانیتور کتم. آیا شدنیه این موضوع؟

     

    ممنون میشم پاسخ بدید.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی